torsdag 4 november 2010

Käftis


När jag var liten så tyckte jag om att gå till tandläkaren. Det var intressant med alla instrument och det var kul att få bananklet på tänderna. Man var alltid speciell i skolan när man hade bananklet och man slapp borsta tänderna. Jag hade aldrig några hål heller och tandläkaren var jättegullig.

Nu är det inte alls så kul att gå till tandläkaren längre. Det verkar som om mina tänder bara höll i 37 år. Jag var där i tisdags och jag hörde allt hon rabblade. Karies oxalt på tand 3 och 7 och sen hade hon ett obehagligt instrument som hon mätte tandfickor med. Mina var 4 m m djupa vilket inte alls är bra. Jag vet inte vad oxalt och tandfickor innebär exakt men jag tror att det betyder att jag kommer att tappa mina tänder inom kort. Hon vill också dra ut mina visdomständer, vilket jag inte vill, och hon är missnöjd med en lagning hon gjorde förra året så den vill hon göra om. JAG VILL INTE. Som tur är så har de otroligt många skvallertidningar på Valens tandläkargrupp. Annars vete katten om jag hade gått dit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vore det inte en god idé att ha en tv i taket hos tandläkaren, så kunde du se ett avsnitt av Glamour samtidigt?
//Brooke

Anonym sa...

Det har min tandläkare.

Anders

Anonym sa...

Kanske borde kolla med en annan tandläkare också. Låter nästan som din har lite för lite att göra.

Anneli

Jenny sa...

Ja, jag har misstänkt samma sak. De andra patientjournalerna som jag har sett ligga framme hos henne är förmodligen falska och hon längtar hela året till att jag ska komma dit. Då gäller det att få mig till så många besök som möjligt. :)