söndag 7 november 2010

Tävling med Vevven


I lördags var jag på Malmö Ridklubb och tävlade med Vevven. Anders var caddy som vanligt och han hade även för lite kläder på sig så han frös hela tiden. Han är inte van vid den kalla miljö som ridklubbar innebär. Vevven var duktig i alla fall, fast han stegrade sig och slogs med framhovarna när vi skulle lasta honom i transporten för att åka hem. Anders tycker att ridsport verkar farligt, kanske han önskar att jag hade en annan hobby som inte innebar faror och kyla...
Jag red LB:3 och fick 65,5 procent. Vevven skötte sig tämligen bra men han var väldigt stark och snabb på banan, men tydligen syntes inte det för domaren. Nu är jag klar med LB-programmen i vår blir det LA.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja er!!!
Anders kanske vill vara banpersonal på Scandinavium till våren, det är ju inomhus?
//HKH

SC sa...

Najs!! Caddies är alltid bra, även frysande sådana :)

Marianne sa...

Hallå där Jenny! Kom ihåg att du skaffade en häst på "V"...Vevven, nästan lite likt Velevanten ;)Fick länk till din blogg av Tina, jösses verkar ha hänt en del - skåne!!??

Jenny sa...

Ja,nu har jag också en V-häst! :)
Tänker på Velevanten ibland, att han finns kvar men Brille är borta. De borde fått bli pensionärer ihop och gått i samma hage livet ut.