onsdag 23 februari 2011

Fest hos Helena


Irene, Sussi och Jonna. Stalltjejer allihop.

I lördags var jag hemma hos Helena i Trelleborg. Hon har ett jättefint hus precis vid stranden. Vi hämtade mat från en restaurang som heter Harmony. Jag har alltid varit väldigt skeptisk till den restaurangen p g a namnet, det låter så spånigt med Restaurang Harmony - take away och bar, men den är seriös trots detta. Menyn är full med stav- och skrivfel, varför är det alltid det på alla menyer? Varför ber de inte någon att korrekturläsa innan de trycker upp dem? Som sagt, maten var god i alla fall, jag åt en gyrosrulle och de hade hackat grönsakerna i småbitar, det gillar jag. Jag vill att det ska vara små gurkbitar, små tomatbitar, små lökbitar och små fefferonibitar i hela rullen eller kebaben. Inte bara en hög med sallad, med en hög kött över det och så toppas det med en gurkskiva och en hel fefferoni.
Samma sak med pizza, den godaste pizzan skulle kunna vara en margherita med riktig mozzarella och småhackad fefferoni, istället får man tre hela som ligger utlagda i ett mönster överst.

Inga kommentarer: