tisdag 8 februari 2011

Storm

Nu har det varit storm här igen. Samma styrka som Gudrun tydligen. Vår grind har blåst sönder så nu blir det bara koppelpromenader för Nicolas, han som älskar att gå lös i trädgården och äta fikon (och bajs). Jag ska snart åka och jobba på ridskolan, det är hästgrupper idag och det är hoppning. Jag litar inte på hästarna, hoppas att de sköter sig. Det får bli en övning med mycket lydnad så de inte hinner få upp så mycket fart... det finns en häst som vi kan kalla Prancy som har plastbett och ingen nosgrimma och hon hoppar i 400 km i timmen med vidöppet gap, och det finns ett annat sto som gått på löp som startar varje galopp som om hon vore skjuten ur en startbox. Jag har nervös klump i mellangärdet. Tacka vet jag den ytterst tröga Torped isåfall. Han har knappt styrfart så om han stannar innan hindret är det ingen risk att någon trillar av.
Sen ska Anders och jag ge oss på säsong 3 av Sons of Anarchy! Vår nya favoserie.

Inga kommentarer: