onsdag 2 november 2011

Hammerfallkonsert

Anders har åkt på turné nu och ska vara borta i flera veckor. Men jag träffade honom i Göteborg i fredags när jag var där. Hammerfall spelade på kvällen och en del av mina kompisar kom dit. Framförallt var mina föräldrar på plats på läktaren, och det var deras första hårdrockskonsert. Anders hade skrämt upp dem ordentligt innan genom att  fråga om de inte ville komma på eftermiddagen istället. Min mamma undrade också om man måste ha svarta kläder och det måste man inte, men öronproppar är bra. Det var kul i alla fall och jag gick inte hem förrän turnébussen åkte och Anders och jag var tvungna att skiljas åt.:´(


 Mia och Olivia i helt rätt uniformer. Svart ska det vara när det är metal, precis som min mamma visste. Vi skrattade rätt mycket under kvällen som det brukar bli.


På söndagen åkte jag med Tina och tittade på hennes häst Rubin. Han hade verkligen blivit stor, jag var ju med i somras när hon köpte honom och då såg han fortfarande mer ut som ett föl. Nu hade han blivit en riktig häst, men han har såklart en bit kvar innan han kommer upp i Vevvens storlek! Rubins Champion heter han iallafall och är e: Ludwigs Champion. Jag blev nästan sugen på att ha unghäst igen, samtidigt är det skönt att han en nioåring som kan det mesta. (Det är extremt svårt att fotografera hästar, jag tog säkert 20 bilder och det här här den enda där han såg någorlunda vettig ut)

Inga kommentarer: