torsdag 4 juni 2009

Insektsnoja

I vanliga fall brukar det vara Anders som har insektsnoja men nu är det jag. Vi har båda två fått konstiga bett som ser ut som små myggbett och kliar massor. Anders säger att det är något i gräsmattan man jag har fått för mig att det är sängkvalster. Jag har läst på Wikipedia om sängkvalster. De lever gott i sängen på mjäll och hudavlagringar och där bajsar de och förökar sig så det står härliga till. Det vi andas in är döingar och kvalsterbaj. Jag blir galen, hur kan det inte finnas ett effektivt medel mot dessa otäcka spindeldjur som klättrar i madrasserna med sina åtta ben med hullingar på. Och nej, det hjälper inte att vädra. Nu har jag tvättat alla täcken och kuddar. Det tar hela dagen när dunkuddar ska torka. Kan kvalster bitas?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ett Or till sin bror Ör:
Håll dig fast nu kommer den där mänskan som kallar oss insekter.Bah!I går åkte kuddarna iväg och mina kusiner kom aldrig tillbaka. Hon är mordisk!Nu rycker hon i lakanet. Hjälp då! Håll fast!Vart ska hon hän?Jag har hört hemska rykten om en maskin full av vatten....blurrrr

Anonym sa...

Kan kvalster bitas? Är påven katolik? Dom bits som ormar och kan slå sig ihop och äta upp en människa på åtta minuter...

Anonym sa...

Jag tror att det är svidknott!
Små knott som inte syns och man kan
snabbt bli alldeles rödprickig
och det kliar och svider värre
än vanliga myggbett.

:-)maud

Jenny sa...

Aha, svidknott! Tack Maud. Betten kliar så det är inte klokt.

Anonym sa...

Svinknott???Nänämensan! Det är människoätande kvalster så det blir att tvätta och tvätta och tvätta...

Anonym sa...

Kvalster KAN bitas. Dem kallas "Chiggers" och ger utslag dem likt knott, eller värre. Googla dem får ni beviset...