söndag 5 juli 2009

Fruktträden

Det finns en liten liten växtzon på typ några kvadratkilometer runt Trelleborg som innefattar även Anderslöv. Det gör att växter som vanligen inte kan växa i Sverige gör det här. Kolla vad som finns i Anders trädgård:

Vindruvor en masse! Man borde göra sitt eget vin. Merlot Anderslöv eller något sånt. Sen får folk bo i Ödehuset på tomten och så dricks de fulla så att de inte märker att jag inte lagar lyxmat men jag tar betalt som om det vore det. Till maten får de dricka mitt sura hemgjorda Merlot och jag tjänar massor med pengar!

Aprikoser. De ska egentligen inte kunna växa i Sverige

Röda krusbär? Ska de vara röda? Vad har hänt med bladen? Bara bär no blad?

Äpplena är nästan mogna

Det här gillar min mamma och min syster, fikon. Fikon med chèvre.

Massvis med körsbär. Redan.

Det var dagens trädgårdslektion. Nästa vecka ska jag reclaima trädgården från polackerna som målar huset.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eran trädgård brädar ju Botaniska rakt av!!!
Men huvudsyftet med mitt inlägg är: Det gläder mig att du då äntligen fick tag på den där jävvla McD muffisen :-)
Erkänn hyggligt god......... Tummen upp för MC Donalds, äntligen finns det en objekt på deras meny som man kan tänka sig betala för... fast milkshake e ju ganska gott....
tycker Tina

Anonym sa...

Fin trädgård! Men du! Snart är det Falsterbo! Har hämtat ut biljetten idag! Ska bli kul att ses!

Tjing!

Judith

Jenny sa...

Tina, japp, lemon dream var riktigt god!
Judith, glasögonen finns i svart också och det ska bli riktigt kul att ses!

CrimsonAnna sa...

Blir rikigt avundsjuk-har inte ens en fransk balkong