tisdag 28 juli 2009

Lille Nico

Idag har vi varit med Nicolas hos Trelleborgsveterinären. Han har varit så hängig den senaste tiden och tappat päls runt nosen. De tog blodprov på honom under vilda protester. Munkorg och både jag och Anders fick hålla ner honom på bordet med våld samtidigt som han morrade och skrek för fulla muggar. Blodvärdena var okej, lite högt levervärde och lite många vita blodkroppar, men inget alarmerande. Veterinären misstänkte problem med sköldkörteln eller Cushings sjukdom. Jag får svar om några dagar. Om han har något av dem så blir det medicinering livet ut.

När vi skulle betala bad jag att de skulle direktreglera med Agria, mitt försäkringsbolag. Agria hittade mig inte, men jag var säker och kunde se kuvertet med "Agria-fodret" på insidan, vita siluetter av olika sällskapsdjur mot royalblå botten, tydligt framför mig. Nu när jag kom hem ser jag att jag har IF försäkring. Vad är det med min hjärna egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj stackars lille Nico...
D e jobbigt å bli gammal.
Å det där med hjärnan Jenny! Det är bara att kapitulera inför det faktum att vi människor uppenbarligen inte är konstruerade för dagens tempo och allt vad det innebär.... Det är min lama ursäkt för mina minnesluckor och flumighet :-/
Ses på Torsdag :-D Skoooooooooojigt!!!!!!
kram Tina

Anonym sa...

Stackars prinskorv!

/Judith