torsdag 14 juli 2011

Äntligen bete!


Så blev det äntligen dags för Vevvis att få komma ut på bete! Jag var på återbesök hos veterinären för en vecka sedan och då hade han fortfarande en halv grads reaktion båda framkotorna efter böjprov. Han fick en behandling till, men jag fick lov att släppa honom på bete fem dagar senare om jag ville. Om jag ville! För att inte tala om Vevvis. Nu har han stått inomhus och i boxhage sedan april och blivit opererad och allting. Äntligen fick han komma ut i en stor gräshage och springa fritt.
Jag var jätteorolig när jag såg honom galoppera iväg. Orolig att han ska springa upp sin skada och förvärra den. Men alternativet att ha kvar honom på stall hela sommaren med bara promenader som motion känns ännu sämre, så han fick komma ut.
Han har blivit så kantig och tunn och tappat alla sina muskler. Men det gör ingenting bara han blir bra igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör helt rätt Jenny!
//HKH

Ann, Varberg sa...

Ååh vad skönt att det ordnar upp sig med din häst! Hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll nu.