torsdag 28 juli 2011

Måla om

Jag bestämde mig för att måla om hallen. Den är så smutsig och skabbig, full av fingeravtryck, damm, hundhår och kritstreck på väggarna. Det gick inte att tvätta rent. Jag gjorde samma erfarenheter som så många gånger förr när jag ska måla. 1. det är svårt att välja kulör. Det finns på Hornbach 400 kulörer att välja mellan, varav 75 är vita bruten i någon nyans, och inne på Hornbach är det mörkt och färgerna visas på papperslappar av visitkortsstorlek. 2. förberedelserna som att täcka för golvet och maskera med tejp tar typ 60 procent av arbetstiden. Nu har jag målat väggarna till hälften. Vår hall är jobbig, massa trappor och höga väggar med massa skrymslen och vrår. Väggarna blir någon bruten vit nyans som jag trodde var krämfärgad men kanske är nästan vitt, och sen ska jag måla trappräcken och golv också.
Annars är jag hos Vevvis varje dag. Han är tunn och har tappat alla muskler. Han ser ut som om han är 3 år igen. Jag har inte ridit sedan januari. Han får 2 kg krafft varje dag och ändå verkar han ha svårt att hålla hullet.
Anders och jag kollar på Sopranos. I början var det trögt tyckte jag, massa olika karaktärer som såg nästan likadana ut. Jag kunde inte skilja dem åt. Nu är vi på säsong 6 och jag har ångest för att det snart är slut! När vi möter ett problem i vardagen numera så säger Anders till mig: "Vad hade Tony Soprano gjort?". Ingen bra förebild kanske.
Två gånger i veckan går jag på Zumba. Nu har det blivit riktigt kul även om jag har en bit kvar innan jag rör mig som de på tv-shop. Jag önskar att jag kunde gå varannan dag men det finns inte så ofta här ute på bonnlannet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska flickorna från Göteborg ta med Zumbakläder?
/HKH

Helgi sa...

Hej!

Skulle du tänka dig att fota lite från när du målar och sen lägga upp ett par bilder och skriva lite om målningen på ett byggforum?

Jag kan erbjuda en liten morot. Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi