fredag 15 juli 2011

Tjuvens bästa vän


Den som ger och tar igen, han är tjuvens bästa vän.
Min kompis Tina gillar citronmarängpaj lika mycket som jag. För några veckor sen hittade jag ett citronmarängpajte i Malmö och jag köpte det för att ge till henne. När jag kom hem tänkte jag ta bara en kopp och prova. Jag vek ihop påsen jättenoga efteråt för att det inte skulle synas. Men det var så himla gott så sen har jag inte kunnat hålla mig från att fortsätta tjuva. Nu kan jag knappast ge det till henne, kolla bara hur påsen ser ut. :(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahhahaha!!! Jag känner igen det där "jag kan nog smaka lite utan att det syns". Förresten (med tanke på tidigare inlägg) hade jag ingen aning om att man inte fick kasta hårstrån i toaletten? Tops och sånt är väl en sak, men hårstrån? Och är det inte rätt äckligt att slänga tamponger i papperskorgen? Nä, nu får jag sluta kvällsfilosofera och tänka på nåt vettigt tror jag...
//Sophia :)

Jenny sa...

Man får inte slänga hårstrån i toaletten. Något enstaka kanske men inte hela hårborstkrullet. Det kan tydligen fastna, åtminstone i våra klena rör. På sjunde våningen på Tredje Långgatan spolade jag glatt ner det mesta utan problem. Och ja, tamponger vill man bli av med så fort som möjligt och inte hålla på och joddla med dem och bära dem till papperskorgen. Sicka problem...

Anonym sa...

Naaaaaa va gulligt ändå :-)
Det gör inget, för d e ju tanken som räknas :-D
Tina the'-lös