torsdag 26 januari 2012

Universitetet, Vevvis och Anders borta igen

Nu läser jag en 15 poängs kurs på universitetet. Denna är också på engelska, tur man har övat upp sin engelska här i Anderslöv. Rolig kurs i alla fall, den handlar om det som man kallar social media. Det är hur många sidor som helst att läsa bara, och jättesvårt att få tag på kurslitteratur.
Jag jobbade på ridskolan i måndags och tisdags och det var minusgrader. Svinkallt. När jag kom hem på måndagen kunde jag inte somna för att det gjorde så ont i benen. Samtidigt är Anders på kryssning i Karibien och det är 25-30 grader och han gillar inte ens sol.
Och det är bra med lille Vevvis fast igår var han helt tokig och pigg, för pigg, när jag skulle rida. Det har varit minusgrader här som sagt, det har inte varit det på hela vintern, och hästarna blir alltid pigga när det är kallt. Jag förstår inte hur de fungerar.
Ikväll ska jag göra en fiskrätt. Jag gillar fisk, Göteborgare som man är, men varken Anders, Kalle eller Niklas gillar det så värst mycket (eller Anders gillar det nog men han är orolig att han inte ska bli mätt). Nu har jag hittat ett recept på Arla på tacofisk, det borde gå att lura i dem. Häromdagen skulle jag vara snäll och köpa Dr Oetker pizza till dem, för det är väl favoriten tror jag, men en sort var med spenat och den ligger kvar i frysen. Ska bli intressant att se hur länge den blir kvar egentligen.
Vilket meningslöst inlägg detta blev, det kan man kalla pliktskyldig rapportering.

Inga kommentarer: