måndag 9 januari 2012

Julen varar väl till påska

Nu har jag inte bloggat på länge. Jag har haft jullov kan man väl säga... eh, nej men Anders har varit borta hela hösten och nu har vi varit lediga tillsammans över julen. Vi har knappt varit ifrån varandra alls under denna tiden utan gjort allting ihop. Idag ska jag börja jobba igen och jag måste skriva färdigt en uppsats som jag ska lämna in på fredag så idag har jag faktiskt lite tillbaka-till-vardagen-ångest. Särskilt när man tittar på kurshemsidan och de har ett nedräkningssystem för deadline för inlämning "det är 3 dygn, 13 timmar och 43 minuter till deadline".
Så mitt slappa jullov har tillbringats med Anders. Vi har sett tv-serien Breaking Bad. Började på julafton och i förrgår såg vi sista avsnittet. Riktigt bra. Nu ska vi se säsong 4 av Sons of Anarchy och senare blir det Downtown Abbey tror jag. Jag har ätit risgrynsgröt till frukost varje dag över hela julen, varannan dag varm med kanel och mjölk och varannan dag kall med sylt. Jag ska hålla i till Knut på fredag. I fredags åkte Anders och jag till Karlaby Kro på Österlen och badade och hade/var på? SPA. Det stod på hemsidan att deras pool höll 25 grader men det gjorde den sannerligen inte. Jag höll på att stryka med men tvingade mig i vattnet i alla fall. Sen var det massage, godis, chips och rödvin på rummet och vedugnsbakad pizza. Som var på en helt annan nivå en gatukökspizzorna kan jag säga... Frukosten var fantastisk också, Anders tyckte att det var den bästa han haft och han har bott på över 1000 hotell tror jag så honom får man ta på orden.


 Tummen upp för partytime enligt Tina.


Nicolas samtalar med mig och Vickan.


Dansant engelsman och jag.

På nyår hade vi nyårsfest. Engelsmännen med anhöriga var här förstås och min granne Pia. Dessutom kom Vickan, Tina och Sören ner från Göteborg och det var jättekul! Alla övernattare sov till typ 14 nästa dag medan Anders och jag var uppe vi 9.30. Nicolas fel.

Inga kommentarer: