tisdag 27 december 2011

Glad hästtjej

 På julafton rider vi kadrilj kl 9 på morgonen i det stallet där jag har min häst. Jag har aldrig varit med innan för vi har inte varit hemma på julafton. Men i år hade jag anmält mig och Anders åkte med. Det var fullt med folk i stallet, vi var 14 ekipage som skulle rida.
Kolla så glad jag är när jag borstar Vevvis svans. Så glad är man om man är en riktig hästtjej och en favorithäst äntligen är frisk och ska få vara med på kadrilj!

 Det var tävlingsklädsel som gällde, kavaj, vitt schabrak och lindor.

 Jag och Vevvis efter kadriljen. Jag fick lite dåligt samvete för kadriljen höll på så länge och jag oroade mig för hans ben.
Det är Anders som har tagit bilderna och det är väl också därför jag är så glad. Han följer med mig tidigt på morgonen utan att knota för att stå i ett kallt ridhus och kolla när jag rider i konstiga formationer...
Alla deltagarna, jag står näst längst till höger. Ni kan se hur mycket det ångar från hästarna, både från kropparna och näsborrarna.
Att ha häst måste vara ett av de bästa intressen man kan ägna sig åt. Det är både en sport och ett socialt umgänge samtidigt. Sen får jag för mig att hästtjejer är lite tuffare än andra, lite mer skinn på näsan och inga latmaskar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni e så jättesöta. Båda två!

Anonym sa...

Instämmer med föregående. Och visst är det bra virke i hästatöser! //SC

Anonym sa...

Ja mycket åka i häst tjejjer !!
Dem vet hur man kör !!