torsdag 8 december 2011

Pizza i Svedala

Jag kände mig inte riktigt bekväm med att ha min blogg på Facebook så jag har tagit bort den funktionen nu. Vet inte varför, och det hade nästan varit ämne för en uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap. Varför kan jag blogga här men inte låta det hamna på Facebook? Tror det har att göra med att de som läser på bloggen har aktivt valt att läsa här medan de på Facebook bara får det vare sig de vill eller ej.... Och hjälp vilka uppdateringar folk gör på Facebook, det trodde jag aldrig. Många är intressanta också, de skriver alltid roligt (Coca-Cola) alternativt mer tänkvärt (Rockmountain). Får koda lite här ifall folk inte vill bli outade på min blogg. Däremot kan jag inte förstå folk som skriver privata kärleksmeddelanden till varandra på sina walls... Eller de som skriver typ "men fan vad folk är körda" och sen inte säger vad det gäller....eller de som uppdaterar tio gånger om dagen om vad deras bebisar gör...eller skickar jobbiga kedjebrev som spelar på ens dåliga samvete.
Nu har jag, Kalle och Niklas varit i Svedala och ätit pizza med Stefan. Han är pilot och ska flyga från Köpenhamn imorgon så han övernattar här i Anderslöv. Han underhöll Kalle och Niklas (och mig i ärlighetens namn) med en hel del snuskskämt samt berättelser om hur det var när han hade skolkonsert med Benareby Brass Boys i högstadiet. Niklas ska ha vårkonsert i skolan och han kan inte säga nej tycker han om han ska få bästa betyg. Däremot verkar han inte lika noga på att jag ska komma och titta. Sen körde vi hem och nu är det full storm. Igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul och intressant blogg som vanligt av bästa bloggerskan!

Stefan är alltid rolig.


/Anders