torsdag 1 december 2011

Favoriträtter

Om jag bara fick välja tre maträtter att äta hela hösten igenom så skulle jag välja 1. Gulaschsoppa med crème fraiche och knäckebröd 2. Ratatouille med entrecôte (som för övrigt inte uttalas angtrökååå som folk verkar tro) 3. Bakad potatis med ost-crème fraiche-röra. Men nu är det vinter och snart jul och allting och jag funderar på att åka till IKEA och äta Kock-Tinas julbord för 99 kr. Sirapsfläsk låter gott. Måste bara hitta mitt IKEA Family-kort först.
Jag har varit dålig på att uppdatera på sista tiden. Anders har varit hemma i sex dagar och då har han haft min fulla uppmärksamhet. Nu har han åkt igen tyvärr! Andra saker som har hänt är att jag drack mig full på Old Invalid Portvin och Glögg i lördags och hade en av mina topp-3 värsta bakfyllor någonsin.
Jag går en ny kurs nu som heter Comparative Methods som verkar mycket givande. Jag har trängt mig in i en grupp med en irländsk och en dansk tjej vilket jag är nöjd med. Kursen ska examineras med massa grupparbeten och workshops och det fanns många i klassen som jag inte ville hamna med. :P
Och mina bästa vänner för tillfället heter Bree, Lynette, Gabrielle och Susan.

Inga kommentarer: