tisdag 1 september 2009

Alla kan gympa

Det blir ingen mer taekwon-do i församlingshemmet verkar det som så igår var jag med på AKGs träningspass i skolans idrottshall här i Anderslöv. AKG betyder Alla kan gympa men jag vet inte om jag håller med. Passet skulle vara basic aerobic men påminde mer om skolgympan. Alla andra verkade veta precis vad som skulle hända hela tiden. Jag stod längst bak vilket innebar att jag varken såg eller hörde vad instruktören sade så jag gjorde ännu mer fel. Jag fattar inte hur de andra kan veta att vi ska gå framåt och bakåt med fyra steg åtta gånger och sen ska vi gå åt sidan och korsa benen samtidigt som instruktören räknar till åtta. Det var bara jag som fortsatte gå framåt och bakåt när de andra gick åt sidan. Jag kan inte springa heller, vi skulle springa runt gympasalen och alla andra sprang om mig hela tiden, gamla som unga. Fast det är inget större fel på min kondis i alla fall, jag hade inga problem att orka en timme.

Inga kommentarer: