söndag 27 september 2009

Gästis

Paul och jag. Lägg märke till min skotskrutiga klänning.
Barhäng på Gästis. Ibland är Gästis som en riktig nattklubb korsat med en bypub. Fast det är i Gästis bästa dagar. Ofta är Gästis tomt.

Mannen i vit skjorta är mannen med the claps and the little kicks.


Igår var vi på Gästis med alla engelsmännen. Det var ett 40-årskalas samtidigt så det var fullt med finklädda folk och det var liveband med dans. På dansgolvet fanns en man som dansade av hela hjärtats lust på ett så roligt sätt att jag inte kunde hålla mig från att skratta. Om ni har sett Seinfeldavsnittet när Elaine dansar på personalfesten så vet ni vad jag talar om: http://www.youtube.com/watch?v=5xi4O1yi6b0 Han var svettig, framåtböjd, med vid sidenskjorta och han dansade nästan som Elaine. Men istället för att sparka framåt så satte han hälarna i golvet samtidigt som han backade och snurrade. Elaine har tummarna uppåt men den här mannen klappade i händerna istället. Och detta gjorde han inte i en låt bara utan han fortsatte låt efter låt. Upptempo som nertempo... Det roligaste jag har sett i Anderslöv tror jag.

Hans fru satt för övrigt och ljummade på Anders hela tiden. Nära och framåtlutad. Hon viftade bort mig som en småtjej och sen bjöd hon upp Anders. Han sade att han inte ville dansa för att han hade träningsvärk och då sade hon: "ja förlåt mig, du är ju kändis, du kan inte dansa här såklart." Haha. Några andra fulla bybor kom också fram till Anders under kvällen och frågade hur det går med nya plattor och så vidare och sedan säger de till honom att de har följt alla turer och så tittar de på mig. Det hade varit så roligt att höra vad de säger ibland. Det har nog pratats en del. Så det är inte mer än rätt att de blir avslöjade på min blogg som roliga dansare och ljummande tanter.

För övrigt så fanns det också två tjejer på dansgolvet som fick mig att tänka på Baccara. Baccara i svarta och vita klänningar fast i kubformer... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

så fin din rutiga klänning är! den är nästan lite Royal.
//HKH