söndag 1 november 2009

Barnrum blir tonårsrum

Igår var vi på 45-årsfest hos Todde och Sussi i grannbyn Ugglarp. Givetsvis så vaknade jag tidigt i morse och kunde inte somna om. Jag tänkte bara på hur fint deras barn hade det på sina rum. Inte bara välstädat utan också välplanerat. De hade båda som en vardagsrumsdel och en sovdel. Det såg ut som det gör i en etta. När Anders och jag skulle mata Kalles fiskar blev det tydligt vilken skillnad det var. Att gå in på hans rum är som att gå in i ett spindelbo med sladdar. Fast Anders tycker att det är bra med mycket sladdar. Det ser lite ut som om det har exploderat i en loppmarknad och sen har någon kastat in lite möbler på måfå. Något måste göras. Barnrummen ska bli tonårsrum. Pekböckerna och de tecknade barnfilmerna får stoppas undan på vinden och sen måste det in lite nya möbler.
Anders blev mest arg över att det stod ett dussin tallrikar och glas på rummet. Jag blev i alla fall glad för jag hittade en vattenkaraff som har varit borta i flera månader!

Inga kommentarer: