måndag 7 december 2009

IKEA

Vi har gjort värsta rycket här hemma och gjort i ordning. Det var verkligen i sista sekund vi tog tag i Niklas rum. Det hade liksom inte uppgraderats sedan han var barn och nu är han 13. Det var det jobbigaste rummet eftersom det behövde målas och tapetseras.




Det här har man ju gjort några gånger och svurit på att inte göra igen. Vi hade två soffor och en säng vilket krävde tre vagnar. Det gick väl åt några hälsenor på övriga besökare. Att handla på IKEA är ett kraftprov som både prövar ens tålamod, logistiska sinne, energi och körkunskaper för platt vagn. Ändå är jag och många svenskar med mig mycket stolta över vårt IKEA och jag skulle inte fundera på att handla någonannanstans.
Det var också dags för Kalle och Niklas att få internet på sina rum. Jag leker nätverkstekniker här. Ett perfekt jobb för mina små urmakarfingrar. Åtta pyttesladdar som ska in i varsin spilta i en lite plastmojäng.

Niklas rum när det är färdigt. En vardagsrumsdel och en sovdel. Jag blev sugen på att flytta dit själv.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska mamman få komma och inspektera rummen?

Anonym sa...

Så att det inte finns nått olämpligt, eller hur var tanken här?