onsdag 2 december 2009

Jam-Jam!

Observera spickesillen och salmiakpucken som ligger framför påsen.

Idag var Anders på arbetslunch i Malmö. Jag passade på att besöka köpcentret Triangeln eller Triangelen som de säger här. Det var samma gamla tråkiga affärer som det är jämt, men jag nästan skrek av glädje när jag såg att det fanns en Jam-Jam! Jam-Jam är en dyr men bra godisaffär i Göteborg som ligger i den mest högstrålande (inget för elallergiker alltså, vi andra kan glatt traska omkring där) delen av Nordstan. De har inte mest och färskast godis men de har spickesill och salmiakpuckar. Det hade de även på Triangeln. Nu har jag ätit så mycket spickesill så jag har sår i gommen och tack vare min godispåse så behövde jag inte äta lunch förrän halv tre. Lycka. Annars finns det mest karamellpojkarna här i Skåne och det är sådär tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har dom salmiak trianglar????? De blev mitt nya favoritgodis när vi var i femman sist, då plånboken försvann och kom tillbaka igen :-)
/Tina

Jenny sa...

NEJ de har inga salmiaktrianglar! Det är katastrof. Jag måste köpa nästa gång jag kommer till Göteborg. En annan sak som är gott är skumtomtar. Mmmmm. De är nästan alltid färska också. Scumchristmasfather heter de enligt Paul.