måndag 14 december 2009

Nobelfest

På torsdagen åt jag först lunch med Ulrica, min förra arbetskamrat. Vi åt på Thai Spice, riktigt gott! Sen julhandlade vi mycket effektivt, inget lall, utan raska steg från butik till butik och bara hämta det man ska ha. Vi skrattade samtidigt förstås.

På kvällen var jag bjuden till Vickan på Nobelmiddag. Vickan har alltid tänkt ut något slags lek eller aktivitet när man kommer dit. Denna gång fick jag med röd färgpenna fylla i ett formulär med Årets kändispar, Årets tabbe, Årets bästa sommarminne osv. Vi åt rödsvart godis såklart, det gör vi alltid. Konstigt nog går det en buss från mig hela vägen hem till Vickan utan byte. Ibland förvånar Västtrafik!




Nobeldukning hemma hos Vickan med frågeformulär och allt!


Vickan var så himla fin! Det var dresscode. Lägg märke till att hon har diadem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det prinsessan Lilians diadem?