söndag 13 december 2009

Jul på Liseberg

I onsdags åkte vi till Göteborg för Anders skulle repa. På kvällen gick vi till Liseberg. Vi åt på Järnvägsrestaurangen och fick sitta i en klass 2 vagn. Den är inredd precis som en riktig tågvagn med väskor och grejer. Men det är ju inte så förvånande för Liseberg gör ju sällan något halvdant. Sen försökte vi förgäves vinna på chokladhjulen. ALLA andra på Liseberg går omkring med en jättekexchoklad under armen. De har ändrat hjulsystemen också, nu är det stjärnvinst varje gång. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Man får numera spela på en bricka som det heter, det kostar 20 kronor per spel. Spelar man på ett nummer kostar det 5. Men nu finns det 100 nummer, förr fanns det 20, matten kan ni ju göra själva. Vi vann ingenting. Istället fick jag tröstköpa fudge som var enormt god! Man fick välja smaker själv och blanda i påsen. Lakrits-citron var en stark femma. I år har de haft 500 000 besökare på Jul på Liseberg hittills. Det är galet mycket! Anders tyckte det bästa på Liseberg var Nordens Ark med utrotningshotade svenska tamdjur. Fast jag förstod aldrig om han drev med mig eller ej.

Jag åt Gulaschsoppa med saltgurka och gräddfil. Julmust till det. Grymt gott!
Denna bilden är tagen fem minuter senare. Så här ser det alltid ut när vi äter. Anders har först ätit grillad fläskfilé med klyftpotatis och bearnaisesås, sen äter han upp det som inte jag orkar från min mat. Här är han i färd med att bearbeta min brödbit som medföljde soppan.

Vad har hänt här? Jag hade sparat två av de godaste fudgebitarna. Jag går ner till Tommys för att köpa maskindiskmedel, och när jag kommer tillbaka ligger det en tuggad tom påse på g0lvet. -NICOLAS!




1 kommentar:

Oscar sa...

Du har ju fan redan vunnit en mega kexchoklad. Sluta klaga nu. Det är min tur att vinna!