torsdag 21 januari 2010

Godisnyheter


Det är ganska skralt godisutbud här i Anderslöv så jag blev mycket glad idag när jag hittade två nyheter på Coop. Ekorrens ekologiska smågodis ska vara helt utan tillsatser, minst 15 procent fruktjuice och med oraffinerat socker (vilket låter lite suspekt, typ som om de har betfor eller rårivna sockerbetor i godiset). Jag ville att det skulle vara godare än vad det var. Ungefär som när man jämför Big Pack-vaniljglass med Österhagen vaniljglass, men det var det inte. Den andra nyheten var Ahlgrens Bilar Saltlakrits. Det har jag väntat på att de skulle dyka upp! Tyvärr var de gjorda av den mesiga smeten som de gör bildäcken av. Men pulvret utanpå var rätt gott! Tycker nog de sursockrade är bäst förutom originalet.
Nu ska jag gå på gympa så jag kan äta upp godiset utan viktökning.

Inga kommentarer: