tisdag 12 januari 2010

Mad Men


Nu har Anders och jag fastnat i en ny tv-serie. Mad Men. Den utspelar under sextiotalet på en framgångsrik reklambyrå i New York. Den är skriven av Matthew Weiner som även skrev Sopranos som jag i och för sig aldrig sett. Jag gillar den för 1. de snygga kläderna och interiörerna! Gissa om folk var stiliga på sextiotalet jämfört med dagens mode 2. kvinnoporträtten som man blir berörd av. Vilken motvind de hade men ändå bestämde de på något sätt 3. att man sitter idag med facit och kan förundrad över att de röker samtidigt som de passar barn. Eller att de när de haft picnic bara skakar av filten och lämnar allt skräp på gräsmattan 4. replikerna

Det är en serie som man funderar på ett tag efter att man har sett ett avsnitt. Se den gärna. Ni blir inte besvikna. Deprimerade och fundersamma kanske, men inte besvikna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är helt fantastisk! Jag har följt den i 2 säsonger och nu äntligen visar dom säsong 3! Tjoho!
/M

Jenny sa...

Vi har precis avslutat ettan och nu försökte jag tvinga Anders att köra till Trelleborg och köpa tvåan med en gång. Verkar trögt, jag får nöja mig med Star Trek så länge. Hatälska Peter Campbell!