onsdag 27 januari 2010

Spolarvätska

På tre år har jag fyllt på spolarvätska en gång. Jag använder nästan aldrig spolarvätska. En del gör det hela tiden, oftast killar har jag fått för mig. Någon som har någon tanke kring detta? Nu när det är snömoddigt så var jag i alla fall tvungen att fylla på för rutan var lite kladdig.
Men det blev ju bara värre! Jag var tvungen att stanna vid en bondgård på vägen till stallet igår för ju mer jag spolade desto mindre såg jag. Allting frös direkt.
Nu blir det spolarvätskestopp igen. No more spolarvätska. Så det tar väl en två år innan jag behöver fylla på igen. Spolarvätska är överskattat.
(Jag använder aldrig tutan heller, gör ni det? Lite konstigt att tutan fortfarande låter som ett signalhorn. Tänk om telefoner fortfarande hade samma gamla signal som den första telefonen? Eller tänk om biltutor lät som nutida mobiltelefonsignaler...?)

Inga kommentarer: