söndag 18 juli 2010

Dalby stenbrott

Det finns en badplats utanför Lund. Ett gammalt stenbrott som har vattenfyllts. Egentligen får man inte lov att bada där för det finns risk för stenras men många gör det ändå. Vi åkte dit idag. På vägen dit var man tvungen att gå igenom en tjurhage, det kändes inte så bra. Eller är det jag och Vickan som var tjurarna?

Anders var den sista som var i vattnet. Han tvekade länge men jag övertalade honom med argument om hög badtemperatur, manetfritt vatten och algfrihet. På bilden är också Paul, Oscar, Martin och Vickan. Anders är förstås muskelknutten i mitten.

Det var ett riktigt häftigt ställe. Jättehöga kanter hela vägen runt sjön och grön färg på vattnet. Det såg ut som en lagun.

Jag är svindålig på att simma. Flyter knappt och får ont i armarna. Jag vågade inte simma mer än tio meter från kanten typ och då blev Anders orolig och tyckte att jag borde träna mer. Om jag skulle råka ut för en båtkapsejsning så skulle jag förmodligen drunkna bland de första. När jag gick i tvåan kunde jag inte simma tillräckligt bra så en färdtjänstbuss kom och hämtade mig, min klasskompis Tina som hade hjärtfel och Tjocke-Niklas och så fick vi åka till Tolvåkersbadet och extraträna ryggsim när de andra hade bild i skolan. Usch, det var riktigt skämmigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag uppfattar skylten som att ni står där och tjurar.

Jenny sa...

Haha :-D