måndag 12 juli 2010

Helgen

Jag hade gjort bål med Bacardi Razz, hallon, lime och mineralvatten. Jag älskar bål! :P

Martina och Cicci. Martina är ridande polis, ett yrke som direkt genererar hundra frågor från min sida. Hon verkade tycka att fotbollsmatcher var småjobbiga. Vi tjatade om att få se hennes badge och tjänstevapen och undrade om hon åt många munkar men hon nekade på alla punkter. Cicci känner jag från Helenedal, stallet där jag stod i Göteborg. Kul att det kommer Helenedalare och hälsar på när det är tävlingar på Falsterbo.
Vi grillade marschmallows i den tropiska natten. Här sitter Linda och gottar sig efter några Dagens och middag. Vi hade så himla kul denna helgen, det kändes väldigt tomt när de åkte hem på söndagen. Det blir ofta så när man har umgåtts dygnet runt i några dagar och sen blir ensam. Som tur var så kom Anders hem på söndag eftermiddag, och det var ju kul. Han skulle berätta om deras spelningar i Slovenien och Schweiz, och jag ville berätta om mina gäster och om när Nicolas snodde äpplen ur deras packning. Vi fick nästan införa talordning. Jag älskar att Anders pratar lika mycket som jag.


På dagarna gick vi på hästtävlingarna förstås. Perfekt att ha hästaktiviteter på dagen, svalka sig i havet på den fantastiska stranden utanför Falsterbo efter sista klassen, och sedan åka hem och grilla, prata och dricka vin i trädgården. Här sitter vi på läktaren på dressyrbanan i 32 graders värme. Att gå på Falsterbo är precis som en rockfestival, det är massa campare överallt, är det varmt blir det enormt dammigt, och regnar det blir det geggamojja och på kvällarna är det massa fester överallt. På bilden Martina, Jenni. Linda och Cicci.

Inga kommentarer: