lördag 24 juli 2010

Påstruken

Paul och Oscar. Paul är grym på Rubiks kub och andra hjärnpyssel. Han hade dessa två liggande på hyllan och tog ner dem, jobbade intensivt i en timme och sen var båda lösta.

Martin är grundaren till Yetiskämten. Han sade till Anya med hög röst efter att hon pratat och försökt få hans uppmärksamhet med ganska högljudd brittisk engelska under lång tid: "But JESUS CHRIST I´m timid!" Det tyckte jag lät kul.

Anya, min lärare och mentor inom glasfusion! Numera är hon också min engelskalärarinna då hon är väldigt bra på att pedagogiskt förklara.

Bladig, salongs, rund under fötterna vad man nu vill kalla det.... Paul bjöd på middag och jag gick dit och åt jättegod indisk curry. Sen drack jag upp en kvarglömd rosa champagne och nu är jag redan hemma. Det är tidiga kvällar i Anderslöv. Vi hade väldigt kul i alla fall. Jag är helt trött i munnen efter att ha pratat engelska en hel kväll, min engelska matchar inte min snabba prathastighet. Ikväll hörde jag och Katharina fel. Anya sade till Martin: Do you want to share a sko? Katharina tittade på mig och sade: "Cherry-sko? Vad säger hon? Körsbärssko?" Sko är tydligen engelsmännens förkortning för Skogsbärscider. Jag gissar att jag snarast skulle säga Skogis. Men skit samma som binnikemasken sade, jag borde ändå inte blogga efter en flaska champagne och en öl.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du! Behöver din stamtavle-expertis: Vad säger du om Hertug-Napoleon?

Judith

Anonym sa...

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=372647

Anonym sa...

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=372582&inriktning=4&typ=5

men den är på tok för dyr...

Jenny sa...

Jag har redan kollat på den! Från stuteri Degerhaga. De har fina hästar, bra stostammar. Hertug är danskt. Lämnat massor med bra gångartshästar. Napoleon gammalt svenskt, finns bakom många gångartshästar som Amiral, Vivaldi, Bernstein.Napoleon har bland de sämsta på hoppindex på blup men bland de bästa på gång. De kan vara lite sega.