fredag 30 juli 2010

Vindrutetorkarmotorn

Vi har varit på mina föräldrars sommarställe i Bohuslän. Jag vill inte skriva på bloggen att vi är bortresta och huset är tomt så därför har jag inte bloggat på flera dagar.
Som ni har märkt så har det varit storm och piskregn hela dagen idag. Motorn till vindrutetorkaren på bilen gick sönder lägligt nog och vi har ägnat hela dagen i stort sett åt att leta upp en ny. Toyota-verkstäderna har sommarstängt och har de öppet så har de ingen hemma. Självklart så är det en special just till den modellen just det tillverkningsåret. Men med hjälp av min pappa som letade upp en ny på skroten i Skepplanda, min mamma som försåg oss med varm korv innan vi åkte, Tina som hämtade den begagnade motorn i Skepplanda och dessutom gav oss citronpaj, och Sören som bistod med verktyg och påhejning vid moteringen ute hos Tina i Alafors, så kunde vi köra hem till Anderslöv. Tack till alla!
Kan säga att det var rätt jobbigt på vägen från Slottet till Alafors utan vindrutetorkare... sikten var som att titta igenom ett sånt där bubbligt glasfönster. Läskigt.

Inga kommentarer: