torsdag 22 september 2011

Keramikrummet

Vi brukar ha vår studiecirkel hos min granne Pia och nu ska hon flytta. Så Anders hjälper mig att göra ett keramikrum i vårt ödehus på tomten. Jag börjar bli som alla andra här på Söderslätt. Här har var och varannan människa, eller kvinna i alla fall, någon form av konststudio och de är löst organiserade i olika konstnätverk. 
Vi har precis börjat fixa så det är lite att göra.

 I söndags rev vi ner innertaket, eller mest Anders. Ett jobb som passar honom perfekt. Han gillar att gå loss med kofot och råstyrka. Mellan innertaket och golvet på ovanvåningen ligger det massa skräp, vass, halm, spån, damm och även en bit från kakelugnen som har funnits i rummet men som tyvärr är borta nu.

 Vi hittade två stämpar på Blocket, så igår var vi i Lund och köpte dem. Måste stämpa upp innan jag vågar använda rummet, man vill ju inte ha ovanvåningen i huvudet. Ni ser "grannrummet" på bilden också, det ska jag låta vara som det är med den gamla tapeten och innertaket kvar.

Innertaket borta! Tyvärr blir det stora glipor mellan taket och väggen men igår satte vi igen dem med gipsskivor. Nu måste vi mura igen en av de gamla dörrarna och sen är det bara att måla allt så är det klart! Typ :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur ser ödehuset ut utanpå?
Jag tror att det blir magnifico!
/C.