torsdag 15 september 2011

Min föreläsning

Nu läser jag MKV på avancerad nivå. Vi är bara sju i gruppen mot tidigare 25 så det är lite annorlunda. Upplägget är annorlunda också, vi har 15 böcker att läsa och man ska läsa en i veckan. Sen turas vi om att hålla en föreläsning och diskussion om böckerna. Jag var först ut igår och jag hade läst en bok som heter "Cosmopolitanism - ethics in a world of strangers" av en forskare som heter Anthony Appiah. Detta sättet att plugga passar mig perfekt, jag önskar att vi hade haft liknande system från högstadiet i alla fall för jag orkar inte med vanlig undervisning när folk ska sitta och först lyssna och sen har de hundra frågor.
Annars börjar jag misströsta lite om mitt ärr på magen. Det är fortfarande svullet och jag kan absolut inte ha jeans på mig. Hoppas min mage blir som vanligt någon gång igen... :´(
Usch nu råkade jag precis se en bröstförminskning på TV. De tar ut en ny bröstvårta med hjälp av ett kakmått! Alltså ett runt pepparkaksmått. URK.

1 kommentar:

Anonym sa...

HUH! Kakmått??? Vågar man fråga vad dom gjorde med den "gamla" vårtan?