torsdag 6 november 2008

Anderslövs vårdcentral

Idag har jag upptäckt en fördel med byboende. Jag har bihåleinflammation så jag ringde imorse till vårdcentralen i Anderslöv. Fick en tid kl 10.15. Den ligger i ett fint gammalt hus. Recept på medicin skickades till Apoteket som ligger bredvid Konsum så jag gick dit och hämtade det. Som vanligt var de extra långsamma på Apoteket och berättade med mjuka röster för kunderna om HB12 för ändtarmsbesvär, inhalatorer och body lotion med cameliaolja i, men jag var hemma igen innan 11 och då hade jag ändå köpt en bok på Konsum också. Hur smidigt som helst! I Göteborg var jag imponerad över Axxessakutens system med sms vid ledig tid och så vidare men jag vet att ta stick-i-fingret, träffa läkare och hämta ut medicin hade tagit minst 2 timmar i Göteborg och det EFTER att man fått komma till läkarna.
Däremot undrar jag vad det här med listning är för trams. Hon sade att jag inte var listad hos någon läkare. Sen sade hon att det var fullt hos läkarna på vårdcentralen men att hon kunde lista mig på vårdcentralen. Hur kan det vara fullt? Får man inte träffa en läkare i så fall? Och vad innebär det att vara listad? Känns som något dumt de har tänkt ut.

Inga kommentarer: