fredag 2 januari 2009

Kannibalfisken

Usch usch varje morgon brukar jag mata fiskarna i det största akvariet. Jag tittar alltid efter en fisk som jag kallar Yellowtailen, för hon har verkar lite nere på sista tiden. Hennes riktiga namn är Pseudopropheus Elongatus Yellow Tail. Vi har fått henne från Åke Unger som har importerat henne från Tyskland ihop med en likadan hanne. Härom morgonen så såg jag henne inte på hennes gömställe och då sade jag till Anders: "Var är Yellowtailen?" och efter några sekunder svarade Anders "hon är i Staniolbarbens mun". Som ni ser på bilden så hade Staniolbarben svalt henne men hon hade fastnat halvvägs så det är hennes gula stjärt vi ser sticka fram. :ó( Anders fångade in mr Kannibal och drog ut Yellowtailen så hon fick en begravning i gästtoaletten. Nu vill inte jag ha kvar Staniolbarberna, de är äckliga. Jag har inte haft aptit sedan det hände och jag kan nästan inte titta på dem. De är typ 20 cm stora och ser ut som matfiskar.

Inga kommentarer: