söndag 11 januari 2009

Semla

För ett par dagar sedan träffade jag min kompis Pia. Vi har känt varandra sedan gymnasiet och har alltid älskat semlor. När vi gick i gymnasiet valde vi Intressekurs Promenad på skolgymnastiken och promenerade varje gymnastiklektion till David Bagare på Frölunda Torg där vi åt varsin semla och drack Pickwickte. I förra veckan hade vi semlepremiär tillsammans. Då förstod vi att andra människor tänker på semlor ungefär som vi tänker på Prinsesstårta. Det vill säga man tänker inte på semla alls förrän man blir bjuden på en och då tänker man "aha, en semla, ja men den är väl god". Pia och jag kan vakna på morgonen och vara sugna på semlor och bland de tre första tankarna vi tänker på juldagen är "äntligen, nu kommer semlorna!".

Så är det för övrigt för mig med fler saker. Jag kan bli så sugen på Lakrisal att jag måste gå och köpa det, eller sitta hemma och tänka på hur gott det vore med kanelbullar så att jag måste baka det.

Inga kommentarer: