måndag 11 oktober 2010

Full Force

Anders band Full Force spelade i Jönköping i lördags. Extra kul tyckte jag att träffa Linda och Stefan (Stefan spelar gitarr i Full Force) och att träffa Tina och Sören som körde till Jönköping fram och tillbaka från Göteborg. Spelningen var på Zaragon Rock Club som verkade vara ett ställe drivet av metalentusiaster. De var väldigt trevliga. Spelningen var mycket uppskattad och publiken ropade "Anders, Anders, Anders" efter att han spelat ett kort trumsolo. Jag vet hur det känns, det går liksom inte att få nog av den mannen!



Anders drack några öl backstage efteråt och hamnade i berättarläge. Extra kul var historien om när han delade hiss med Prince på lyxhotellet Mayflower i New York någon gång under 80-talet, och rökte ut honom med ett par starkt luktande och ljudliga pruttar allt ackompanjerat av hissmusik (Girl from Ipanema)! Även kul med berättelsen om hur han tacklade sina besvikna känslor genom regelbundna flåssamtal varje morgon kl 7 i ett par veckor, när Dios personlige assistent kört ut honom från Dios backstageloge.


Tina, Sören och Micke. Tina hade sin extra coola fejkmohawkfrisyr som hon lärt sig genom att titta på instruktionsvideos på Youtube. Nu har jag också fastnat för dessa och har lärt mig massa nya frisyrer och hur man gör en thai grön curry på äkta thaivis.


Jag är lite besviken på att inte hotellet hade några John Bauer-bilder i foajén.



1 kommentar:

Anonym sa...

Schwatze trüjjen und blauen jääns verkar vara på modet igen.