onsdag 20 oktober 2010

Psyksläpp

Boombooster - R I P. Alla batterierna har åkt ut men de har sällskap av Nicolas bajskorvar

Anders sparar alla saker och slänger sällan någonting. Den mycket fula och klumpiga Boombooster som vi förut hade i köket började krångla och ville inte spela upp cd-skivor. Vi köpte en ny, och jag sade till Anders att vi borde slänga Boombooster. Men Anders sparade den i källaren istället. Så idag när han skulle lyssna igenom några låtar han ska spela in tog han upp Boombooster och ställde den på soffbordet (mycket fint, vilken inredningsblogg som helst hade applåderat det tilltaget) och satte i skivan. Givetsvis vägrade Boombooster att samarbeta och då fick den sig ett välriktat knytnävsslag på cd-luckan. Jag sade till Anders: "Ska vi inte slänga den, den funkar ju inte, ta en annan." men då svarade Anders: " Men kassettspelaren fungerar i alla fall." Som om vi någonsin lyssnar på kasettband liksom... Bara några sekunder senare fick han dock ett utbrott när han insåg att Boombooster faktiskt skulle vägra att spela upp en endaste liten heavy metal-låt och då öppnade han köksfönstret och hivade ut Boombooster.

6 kommentarer:

Anonym sa...

De va bra gjort av Anders. Han e bra duktig i alla fall...

Anonym sa...

Ja, jag kände mig frustrerad. Har precis spelat in 21 låtar o nu skulle jag spela in 14 till. Men då krånglade CD-spelaren när jag skulle ta ut dem. Så...va fan. Jag kör in dem utan att repa. Repa är för amatörer ändå.
O psykbrytet var mest på skoj för boxen är 20 år gammal o skulle ut till skräphögen ändå. På så sätt slapp jag bära ut den.

Anders

Anonym sa...

psykbryt är nyttigt för själen!! Hävdar jag å det bestämdaste (Gramatik-poliser göre sig icke besvär)
Får man inte utlopp för ilska och frustrationer blir man förträngd!
Det är ett bra ord tycker jag....
/Tina :-)

Anonym sa...

Förträngd va ordet sa Bill. Just förträngd sa Bull. De e han i alla fall inte. Anders? Va?

Anonym sa...

Förhudsförträngd?

Anonym sa...

VA?