söndag 3 oktober 2010

Stalltjänst

Denna helgen har jag haft stalltjänst. Först fodrar man alla hästarna vid halv tolv och byter täcken på dem och släpper ut dem i hagarna. Sen får man komma tillbaka vid fyra och ta in dem. Både lördag och söndag. Jag tycker det är rätt trivsamt så jag har inte så mycket emot det. På mitt gamla stall höll vi på och släppte in och ut hela tiden, men där samarbetade vi två och två oftast vilket innebar att man fick vara där jämt av en eller annan anledning. Då tycker jag att det här systemet är mycket bättre, hellre tolv hästar var tolfte helg än två hästar varje helg...
Dessutom så har min änglatrumpet börjat blomma idag. I oktober... snart dags att ta in den för vinterförvaring. Detta är min tredje änglatrumpet och jag har aldrig fått dem att blomma förut.

3 kommentarer:

Malin Göranson sa...

Jag har aldrig haft en änglatrumpet som INTE har blommat. För liten kruka och en kanna (10 l) vatten om dagen spetsad med flytande blåkorn så blir den finfin nästa sommar!

Anonym sa...

I mitt stall behöver vi bara ta in hästarna en gång i veckan, så skönt!
//HKH

Jenny sa...

Aha, Tar du in dina änglatrumpeter på vintern? Jag läste att man skulle förvara dem svalt. Vet inte om vi har något svalt ställe.