lördag 22 januari 2011

Lille Vevvis

Vevvis har inte varit sig riktigt lik på sista tiden så igår åkte vi till veteinären. Han var ohalt vid longering och på gången, men inte efter böjprov...

3 grader halt höger fram och 1 grad halt vänster fram efter böjprov. Veterinären konstaterade kotledsinflammation... Förhoppningsvis beror det på en akut skada men jag som varit med förr vet att det inte är bra.

Anders fick också vara med i röntgenrummet. Tyvärr visade röntgen att Vevvis har pålagringar i båda framkotorna. De är stabila och äldre än sex månader. Nu är jag jätteledsen hela tiden, ingenting annat spelar någon roll bara Vevvis blir frisk igen! Jag har ångest för att han kanske har haft ont utan att jag har förstått det, och så har jag bara fortsatt att rida och han har varit tapper.
Nu ska jag åka till stallet och promenera med honom i en halvtimme. Det känns hemskt att han har stått inne hela dagen och inte får springa som han älskar. Jag vill inte träffa någon annan i stallet, jag orkar inte, hoppas att alla andra redan har varit där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig och Verv. Jag vet precis hur det känns, man vill bara vara ensam...HKH

Anonym sa...

Det var tråkiga nyheter..men han kan bli bra eller hur?

Judith

Jenny sa...

Ja, ledinflammationen kan bli bra men pålagringarna kommer alltid finnas kvar. Och får han inflammation igen ser det mörkt ut.

Anonym sa...

Åh, vad trist! Det är så hemskt när de blir sjuka. Men oroa dig inte för att han skulle haft ont när du ridit. Det hade du säkert märkt om det varit allvarligt. Stackars er! Har ni några bra osteopater i skåne? Kan vara ett alternativ att någon sådan tittar på honom. De brukar ha bra blick för vinklar och sammanhang.
Många kramar från Anneli