söndag 23 januari 2011

Winter´s bone

Anders köpte den nya kexchoklad blåbär. Lät sådär tyckte jag men den var tydligen god.

Efter allt tråkigt med Vevvis så gick vi på bio. Vi har aldrig varit på bio ihop, det är rätt konstigt. Fast om man känner Anders så är det inte så konstigt, för han är kanske lite sprallig för trång biosalong? Vi satt i tvåmanssoffa längst bak längst ut så han kunde sträcka ut sina långa ben. Vi såg Winter´s bone, ett drama om socialmisär och crankkokare i USA, riktigt bra. Fast jag är tv-serieskadad och satt hela tiden och önskade att det vore en tv-serie istället... ett avsnitt liksom, det är lite fjuttigt. Jag vill se karaktärerna utvecklas!
En konstig sak som jag har lagt märke till är att det är massa julpynt kvar överallt. Inne i Malmö var alla julljus uppe och i träden hängde det lysande julklappar. Här i Anderslöv är det många som fortfarande har ljusstakarna kvar i fönstren. Jag gillar inte det. Julpyntet ska upp 1:a advent och ner Tjugondag Knut. Det är lika illa att ha dem kvar för länge som att tjuvstarta.

Inga kommentarer: