måndag 31 januari 2011

Lunch i Anderslöv



Nu har vi varit och ätit lunch på JWs café i Anderslöv. Tyvärr hade de inte buffé längre, men det var goda rätter att välja på. Jag försökte hetsa Anders att ta Biff Rydberg för det är roligare om vi tar olika, men det gick inte. Förmodligen för att han hörde att det var ett rått ägg på. Så vi åt schweizerschnitzel båda två. Eller som de hade stavat det: sveitsersnitzel
Annars har det inte hänt så mycket. Jag promenerar med Vevvis en halvtimme varje dag, det är rätt tråkigt. Hoppas verkligen att han är bättre på onsdag så att han får gå ut i hagen igen. I fredags var jag på glaskursen, nu har jag gjort en till keramikhäst fast i svart lera denna gången. Nu har jag alltså tre hästar, och de ska hänga i taket så de ser ut som en flock.
Stor händelse här i byn är att det öppnar en ny matbutik. De har smygpremiär idag. Jag ser fram emot det helt sjukt mycket. I Göteborg hade jag knappt brytt mig men här! Det känns som en väldigt rolig händelse och jag har redan läst reklambladet två gånger.

Inga kommentarer: