måndag 3 januari 2011

Mitt jobb


Idag har jag jobbat första dagen på mitt jobb. Jag har nämligen fått jobb på Trelleborgs Ryttarförening och ska jobba där måndag och tisdag. Behöver dryga ut studiebidraget litegrann.... :)
Sen känns det nästan inte som ett jobb tycker jag, det är rätt roligt att ha ridlektioner. Så nu heter mina arbetskamrater Nalle, Ponkie, Spice Girl, Plutten och Winnetou! För att nämna några. På bilden ser ni Napoleon. Han är den absolut sötaste ponnyn. En c-ponny, 23 år och vit connemara. Han påminner mig så mycket om min ponnykärlek Ihro som jag red i många år. Som ett litet gulligt men ganska trögt mumintroll ser han ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Torped!

Anonym sa...

Connemara är den finaste ponnyrasen!
// Star Light (HKH)

Ann sa...

Vad fin han är...min första häst var en Connemara (men det var för 36 år sedan). Lycka till på jobbet och GOD FORTSÄTTNING på 2011.

Anonym sa...

Klart den vita maran är sötast! Men Ihro var väl ändå allt annat än trög? Däremot förvirrande lik ett smutsigt mumintroll ;)Men i ditt nya stall finns säkert gott om hästtokiga kids som gärna borstar och putsar en söt liten ponny alldeles blankvit. Var fanns de när vi behövde dem? Kram! /Anneli