måndag 3 januari 2011

Mayavakt


Nu passar vi mina föräldrars hund Maya. Hon var försvunnen nyss men Niklas hittade henne gömd i Nicolas hus. Tur att han inte har märkt det, huset är hans tuggbensgömställe. En del tror att det är en hundbur men det är det inte, det är ett hundhus.

Apropå hundar, eller snarare skotträdda skottar, som är det jag har, så fick jag ett utbrott på våra grannars ungar häromkvällen. De höll på i flera timmar och smällde smällare precis utanför våra fönster. Jag gick över till dem och sade till mamman att jag tyckte det var väldigt jobbigt att ha dem precis utanför. Hon blev irriterad på mig men det struntar jag i för jag har rätt. Nästa dag var alla pinnar och hattar och andra smällarrester upplockade från gången precis utanför vårt hus, trots att hon hävdade att hennes ungar minsann plockar upp skräpet efter sig. Är inte smällare olagligt? Eller åtminstone med åldersgräns? Jag fattar inte hur man kan köpa smällare till sina ungar och sen låta dem smälla en meter från sina grannars hus, dessutom mitt i vägen, och inte ens säga till ungarna att plocka upp skräpet efter sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Smällare borde användas till att skjuta puckade grannar...och skrämma lika puckade ungar! Mina katter gör allt annat än vågen på nyårsafton och här är det några psykopatungar som smäller sina smällare i en gångtunnel en liten bit från huset. Det ekar fint..och katterna kryper ur pälsen varje gång.

Nej sätt en raket i rumpan på ungarna - och ge dom ett äkta raketarsle! hehe

God fortsättning kusin!

/Åsa - anti nyårsraketer/smällare och tillika Kungsängens största nyårspartykiller då jag inte uppskattar rakethysterin ute.