söndag 28 augusti 2011

Damernas detektivbyrå

Anders har åkt till Rumänien idag och jag är fortfarande trött och har lite svårt att gå. Men jag känner mig mycket bättre, och jag har inte ont, trots att jag inte har tagit några värktabletter alls. Imorgon känner jag mig nog redo för att ta en fika med Anya, hon bor bara tio meter bort.
Tiden går långsamt när man bara ligger hemma. Idag har jag i alla fall sett Damernas detektivbyrå på TV, den var ganska rolig och jag drack massa Rooibos-te. Sen har jag ätit upp en hel påse Läkerol Giants Salvi, men det var i medicinskt syfte. De är nämligen laxerande och det ska vara bra att ha fart på magen. :)
Jag låg på kvinnokliniken på UMAS som det heter, och det var jättefint! Det kan inte vara äldre än tio år typ, allt var fräscht och modernt. Man låg två och två i rummen och alla rum hade balkong. Det var som att vara på spa nästan. Dock var maten helt fruktansvärd. Jag trodde att de gjorde maten i något storkök på sjukhuset, men de får tydligen maten i platskartonger från något ställe i Sala och värmer upp den i mikro. Familjen Dafgårds minst goda rätt är tio gånger godare än något jag åt där. Första dagen var det kött- och grönsakssoppa och den smakade ingenting. Andra målet var överkokta makaroner med smaklös köttfärs och sedan fick jag tre tunna torra falukorvsskivor med en liten kladd pulvermos som varit fruset och ärtor till det. Och jag är ändå inte kräsen, jag är en sån som kan tycka att IKEA har goda köttbullar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt sjukt det där med maten, hur tänker dom då med miljön?
Sala-Malmö, det e många mil det!
/C.