onsdag 7 mars 2012

Limited edition

Jag blir stressad när det är limited edition på godis! För två månader sedan tipsade Tina mig om att jag måste prova Marabou Citronmousse och jag har fortfarande inte sett den någonstans. Jag gissar att den var limited edition och slutade säljas innan jag hann smaka den. Nu är det Marabou Black som gäller istället, Paul köpte en till mig som jag glatt frodade i mig. Riktigt god men jag bävar redan för när det blir säljstopp. Andra saker som jag också äter ofta just nu pga att det är limited edition är Polly Rocks (saltlakrits, citron och mjölkchoklad) och så var det nåt mer som jag inte kommer på nu... Vi två tillfällen har jag försökt rädda kvar Mc Flurry-smaker, både mint och saltlakrits, men de är borta!

Det verkar överhuvudtaget vara sällan som en limited edition blir permanent. De sura och chokladdoppade Ahlgrens bilarna började väl som limited edition och El Maco på Mc Donald's återkommer ju titt som tätt, men det är väl det enda.

En annan lite lite irriterande sak är att jag var lässugen idag och köpte tidningen "Lantliv". Inredning i lantlig stil och lite kläder, mat och sånt.... Den var riktigt dyr, 59.50 och det tog inte ens en timme för mig att läsa ut den. För 60 kr kunde jag köpt en pocketbok istället eller fyra Hänt Extra!

Inga kommentarer: