fredag 30 mars 2012

Min uppsats

Jag fick feedback på min uppsats som jag skrev till min senaste 15 p kurs. Betyg B, så jag är jättenöjd (A är bäst och F är sämst). Jag var inte så nöjd med uppsatsen själv, så jag hade kunnat fila på den och fått ett A om jag hade jobbat lite till tror jag.

Nu går jag metodkurs igen, diskursanalys. Jag har 2 000 sidor att läsa så denna helgen blir det mycket sånt. Sen har Anders lovat att vi ska gå ut och äta och göra någon utflykt.


För tre veckor sen var vi i "skogen" med Nicolas. Det finns knappt någon skog här på Söderslätt, allt är uppodlat. Jag längtade till mina gamla ridskogar Delsjöområdet och Änggårdsbergen, så vi åkte till Gabelljung som är en liten skog några km från Anderslöv. Den ser helt annorlunda ut en den bergiga skog som finns i Göteborg, det här är en ljus och luftig bokskog. Väldigt vackert men ingen John Bauer-känsla om ni förstår. Vi hade med Nicolas också. Han hoppade i lövhavet som om det vore IKEAs bollhav. Gamle fine vän, han blir 13 år nu.

Inga kommentarer: