tisdag 13 mars 2012

Succé för matkassen

Jag väntade och väntade igår på matkassen. Först var jag helt säker på att den skulle komma när jag jobbade så jag hade hetsat upp Niklas att han måste passa dörren och ta emot leveransen. Men den kom inte förrän kvart i tio. Leverantören såg något förvånad ut när jag kastade upp dörren innan han ens hunnit knacka på. Alla varor såg fräscha ut och jag läste receptkorten säkert fyra gånger igår. Idag var jag så ivrig att prova första maträtten att Anders och jag åt middag kl 17. Fläskytterfilé fylld med chèvre, honung och rosmarin och till det tomatsallad och potatis med ruccoladressing. Detta var nog egentligen tänkt mer som något för helgen men eftersom Anders åker och spelar imorgon så gjorde jag den idag istället. Det var verkligen gott i alla fall, 4,5 i betyg! Jag var lite orolig att Kalle och Niklas inte skulle gilla det utan undra vad det var för grönt grejs på potatisen men de hade ätit massor enligt Anders. Imorgon blir det lax med citronsås, tagliatelle (hurra säger tre av fyra som rasar mot fullkornspastan Anders alltid köper) och ärtor.
Nu är jag trött efter jobbet men mest beror det nog på att Anders och jag tittade på Paranormal Activity igår, en Blair Witch Project-aktig film som utspelar sig i ett hus istället. Jag sov så oroligt i natt, vaknade flera gånger och fick för mig att täcket rörde sig. Jag tror inte på spöken, men jag vet att jag kommer bli skiträdd rent ut sagt när jag är ensam i bortre änden av flera hundra kvadratmeter stort hus med både läskig källare och vind och kanske hör en duns eller något knarrande ljud nästa gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Jenny, roligt att läsa dina reflektioner och om din entusiasm.