torsdag 8 mars 2012

Matkasse

Nu har jag fallit för det så populära systemet med hemlevererad matkasse. Vi fick Laxpudding hemma hos Anette och Paul och det var så gott. De har sedan flera månader haft Tastelines matkasse och det tippade mig över gränsen.
Nu kan jag knappt vänta till måndagkväll när matkassen kommer! Den innehåller allt man behöver för fem middagar och vi kommer att få en kasse var 14:e dag (så vi kan köra med de gamla vanliga spagetti och köttfärssås, korv stroganoff och currykyckling emellanåt). Jag har redan fått första veckans meny och recept och det låter jättegott. Hör här bara: Lax med citronpasta, Köttfärslimpa med potatis, ärtor och gräddsås, Gremolatakyckling med balsamrostade grönsaker, Chili sin carne med couscous, Honung- och chèvrefylld fläskfilé med ruccolapotatis. Chèvre uttalas för den delen Tjävr och inte TjevrE som en del verkar tro...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du lämnat bloggen igen :)

Anonym sa...

Menade :(

Anonym sa...

fråga 1: Ligger spenat-pizzan kvar i frysen???
fråga 2: Hur verkar matkassen?
/Tina

Jenny sa...

Nej, spenatpizzan gick åt så fort de andra två var uppätna, dvs en dag efter inköp. Det är helt sjukt vad de gillar pizza här.
Matkassen verkar helt grym, jag längtar redan till imorgon när jag får laga nästa maträtt! Jag är så dålig på att göra grönsaker annars, men nu blir det massa grönt.