söndag 8 mars 2009

Den extremt snabba utvecklingen på mascaraområdet

När jag var yngre så hade varje märke en mascara. Den fanns i vattenfast och icke vattenfast och i färgerna svart, blå, grön, lila och brun. En gång vart tredje år möjligen bytte de utseende på förpackningen. Nu lanserar de stora sminkmärkena nya mascaror var tredje månad, och varje märke har minst fem sorter. Idag har jag köpt Max Factor fäjk läsh mascara, men de hade samtidigt i sitt utbud 2000 calorie och Masterpiece Max. Dessa tre sorter ska ge volym. Samtidigt så har de en för "definition" som heter bara Masterpiece och en för längd som heter Masterpiece beyond length. Den sista sorten är den vattenfasta som heter Masterpiece Waterproof. Om jag nu vill ha både långa, volumiösa, väl definierade fransar, kan jag inte få allt i en enda supermascara? Det känns dessutom inte trovärdigt när det finns så många sorter, det är som om de inte har lyckats göra någon som är jättebra som kan göra allt, utan bara flera halvbra som klarar en sak var.

4 kommentarer:

kalle sa...

Precis som med tandkräm!
Du måste välja om du vill ha vita tänder, hela tänder, fräsch andedräkt eller ilande tandhalsar. Helt hopplöst! Tänker de att man ska borsta tänderna så där 10 ggr per dag...

Kram!

Anonym sa...

Jag vet det är ett elände med mascara. Jag som precis hade lärt mig att använda det, så kommer det nya sorter. Hur gör jag? Ska jag sluta? Eller ska jag fördjupa mig ännu mer? En man kan inte intressera sig för något sådär halvhjärtat. Nej, det får bli antingen eller. Antingen får jag testa igenom sortimentet och göra topplistor över vilka som är bäst eller så får jag skita i det./Stefan

Jens Holmberg sa...

Mascara - kan man äta det?

kalle sa...

Visst vore det bättre med fler "allt i ett" produkter som man kan se dem sälja i lilla huset på prärien. En flaska mot allt typ. Eller som försvarets hudsalva som ska fungera mot frasiga armbågar OCH som pålägg. Läser man innehållsförteckningen förstår man att det är för att den består av samma saker som talgbollar. Fast utan frön...