torsdag 15 oktober 2009

Fotbojan

Jag har länge väntat på att vår granne här i byn skulle åka i fängelse då jag skvallervägen hört att hon har förskingrat miljoner från banken där hon jobbade. Häromdagen fick Anders höra från en skvallertant att hon har fotboja! Det hade jag inte ens tänkt på att det kunde vara så. Nu vill jag ta reda på reglerna för fotboja, jag ser ju hur hon har det hur mysigt som helst på kvällen när jag går på kvällspromenad med Nicolas. De tittar på tv och har kanelbullar och tv-kanna och allting. Jag vet att man måste hålla sig inne vissa tider på dygnet men kan det vara så farligt? Hon kan väl ändå bjuda hem folk och ha värsta stora festerna om hon vill, eller kollar de det? Får hon någon ersättning eftersom hon inte kan jobba? I så fall är det ju avundsvärt nästan. Först begå ett brott och om man har oturen att åka fast så får man sitta hemma vissa tider på dygnet, men man får ändå ersättning. Jag måste googla fotboja nu med en gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Treviga grannar är de. Aldrig bråkat en endaste gång trots att det kommit oväsen o annat otyg vi alla möjliga tidpunkter på dygnet från vårt hus.
Antagligen därför de fick så milt straff.
Eller som de säger om Sverige i utlandet: "Crime does pay...in Sweden."


Anders

Anonym sa...

Hon kanske kan va me i fotbojs-VM